Zamiana

W naszej głowie nieustannie toczy się sparing myśli. Skąd mamy wiedzieć, której myśli kibicować i którą wybrać?

Pojawiają się

Myśli sabotujące, które budzą niepokój, wzmagają odczuwanie napięcia, oddalają od dokonania dobrego wyboru.

Myśli wspierające, które wprowadzają w nasze wnętrze spokój, wzmacniają silną wolę, przybliżają dokonanie dobrego wyboru.

Skuteczny dialog wewnętrzny, budujący stresoodporność, to taki, gdzie myśl sabotująca zostaje zamieniona na myśl wspierającą.

Przykład

Myśl sabotująca – Znowu zjadłam całą czekoladę. Jestem beznadziejna. Zacznę od poniedziałku.

Myśl wspierająca – To tylko jedno odstępstwo. Nie muszę od razu zarzucać całej diety. Każdemu zdarza się potknięcie. Po prostu niepotrzebnie ominęłam jeden posiłek i dopuściłam do zbyt dużego głodu, przez co skończyło się zjedzeniem całej czekolady.

Czas wyciągnąć wnioski na przyszłość.Gdy jem regularnie, jest mi łatwiej nie ulegać pokusom. Jest czwartek, po co mam zarzucać dietę i zaczynać od nowa w poniedziałek. To tylko pogorszy sprawę. Gotowe.

Zamiana dokonana.

Wstaję i idę dalej!