Aktywność fizyczna

Wiosna to piękna pora roku. Wszystko budzi się do życia, a my często czujemy się wtedy osłabieni, przemęczeni i śpiący.

Przesilenie wiosenne ma negatywny wpływ na organizm. Spada odporność, my czujemy się wyczerpani po długim okresie zimowym. Dodatkowo dostaliśmy w tym roku w pakiecie koronawirusa.

Wszyscy wiemy, że przedłużające się napięcie na dobre nam raczej nie wychodzi. Stres może przyczynić się bardzo do obniżenia naszej odporności. Szczególnie teraz, wzmacniajmy odporność.

Szereg badań naukowych dowodzi, że ćwiczenia fizyczne tworzą swoisty bufor łagodzący wpływ stresu na zdrowie i stanowią rodzaj leku przeciwdziałającego skutkom odczuwanego stresu.

Aktywność fizyczna poprzez bezpośredni wpływ na ośrodkowy układ nerwowy i uwalnianie beta-endorfin wpływa korzystnie na samopoczucie, poprawia nastrój, zwiększa poczucie własnej wartości, przeciwdziała depresji i sprawia, że czujemy się lepiej. Zaczynamy odczuwać własną skuteczność i sprawstwo oraz kontrolę nad sytuacją.

Wybrany rodzaj aktywności ruchowej powinien być na tyle atrakcyjny, aby można było poczuć motywację do jego systematycznego, rutynowego wykonywania.
W celu redukcji odczuwanego stresu zaleca się
bieganie,
pływanie,
crossfit,
aerobik,
taniec,
zumbę,
nordic walking,
pilates,
jogę,
ćwiczenia na siłowni,
gry zespołowe,
sporty walki,
jazdę rowerem
i wiele innych.

Moja aktywność fizyczna to, Zumba fitness, joga, rower.

A Ty? Jaką aktywność wybierasz?